alt

Styczeń 2016

STREFA MOCY TUŁOWIA – CZYLI NASZA ZBROJA…

STREFA MOCY TUŁOWIA – CZYLI NASZA ZBROJA… Skupiamy się na roli dolnej części tułowia w sportach walki. Mięśnie brzucha w okolicy krzyżowo-lędźwiowej mają istotny wpływ na wiele ruchów wykonywanych w różnych sportach walki. Najważniejszymi i podstawowymi funkcjami tego obszaru są zginanie, prostowanie i obracanie. Mięśnie te są również odpowiedzialne za stabilność całej sylwetki podczas ruchu. Tułów to połączone obszary krzyżowo-lędźwiowe i brzuszne, które są często traktowane jako osobne części, jednak prawda jest taka, że te obie części współpracują ze sobą tak samo w ruchu jak i w utrzymywaniu równowagi ciała. Każdy ruch - zgięcie, obrót czy wyprostowanie angażuje obie partie mięśni. Mięśnie okolicy krzyżowo-lędźwiowej składają się z mięśnia biodrowo-lędźwiowego, mięśnia lędźwiowego większego i mniejszego, mięśnia biodrowego, czworobocznego lędźwi, prostownika grzbietu, poprzeczno-kolcowego i mięśni międzypoprzecznych. Ten obszar tułowia jak widać składa się z wielu...

Read More
old-1

PRZYGOTOWANIE AEROBOWE I ANAEROBOWE W SPORTACH WALKI…

PRZYGOTOWANIE AEROBOWE I ANAEROBOWE W SPORTACH WALKI… Nowy rok zaczynamy głównie od wielu postanowień, które często nie do końca odzwierciedlają rzeczywistość. Dużo wygórowanych postanowień należy zamienić na czyny, a na dobry początek do powrotu na treningowe szyny, Drodzy Faighterzy zaczynamy od charakterystyki treningu aerobowego i anaerobowego. Każdy zawodnik sportów walki musi sporą część cyklu treningowego poświęcić na trening aerobowy. Gdy wykonujesz serię form lub zaliczasz kilka rund sparingowych z rzędu, odkrywamy, że oddychamy znacznie ciężej niż w czasie swoich codziennych aktywności. Zwiększenie aktywności w treningu aerobowym i anaerobowym, zwiększy o wiele Nasze możliwości w sportach walki. Właściwy plan treningowy tych dwóch cech da rezultat w postaci mniejszego zmęczenia podczas treningów czy sparingów, a co za tym idzie lepszy rezultat w walce. KONDYCJA AEROBOWA (tlenowa) dotyczy dostarczania tlenu do całego organizmu. Celem treningu aerobowego...

Read More