alt

OD CROSSFIT’U… DO THAI CROSS’U…

OD CROSSFIT’U… DO THAI CROSS’U…

OD CROSSFIT’U… DO THAI CROSS’U…

Dzisiejszy artykuł poświęcimy tematyce crossfitu, jego początkach, jak trening tego typu kształtuje Naszą wytrzymałość i sprawność oraz opowiemy o Thai Cross.
Czyli jednym słowem artykuł o hektolitrach potu…

CrossFit sięga początkami 2000 roku. Jest to młoda metoda treningowa, którą zapoczątkował Greg Glassman. Wykorzystywał w swoich treningach minimalną ilość sprzętu treningowego, wykorzystując głównie worki z piaskiem, drewniane skrzynie oraz sztangi domowej roboty. Bardzo szybko okazało się, że jego metody treningowe przynoszą świetne rezultaty. Po pewnym czasie jego metodologią zainteresowała się amerykańska armia oraz jednostki mundurowe, którym rozpoczął prowadzenie szkoleń.

CrossFit bazuje na dużej intensywności ćwiczeń oraz skupia się na ćwiczeniach angażujących duże grupy mięśniowe. Znajdziemy tu wiele ćwiczeń znanych z  trójboju siłowego, streetworkout, oraz ze wszystkich dyscyplin. Tak naprawdę w doborze ćwiczeń ogranicza nas tylko wyobraźnia.
Celem treningów CrossFit jest poprawienie ogólnej sprawności, wytrzymałości i siły. W bardzo krótkim czasie możemy osiągnąć efekty, dzięki ciężkiej pracy oraz regularnym i poprawnym technicznie treningom. Technika w CrossFit jest niebywale ważna, ponieważ przy tak dużej intensywności i częstej walce z pokonywaniem granic własnego organizmu, jesteśmy narażeni na kontuzje. Oczywiście nieodzownym elementem tej dyscypliny jest rywalizacja, oraz zmaganie się z własnymi rekordami. Często, określony WOD ( workout of the day / trening dnia ) wykonujemy na czas, czyli AMRAP ( As Many Reps/Rounds as Possibile / tyle powtórzeń/rund ile jest możliwe ) lub na ilość powtórzeń, gdzie zapisujemy wyniki by móc w tym samym zestawie ćwiczeń rywalizować z innymi lub pokonać swój ostatni wynik. CrossFitu nie kojarzymy tylko z salą treningową. Do takich treningów doskonale nadaje się tak zwany plener – las, park miejski, park streetworkoutowy, nawet zwykły kawałek ziemi! Można wykorzystać gałęzie drzew, które sprawdzą się w roli drążka, schody czy duże nachylenie terenu, które utrudni bieg, poręcze do wykonywania pompek, kłody drzew lub duże kamienie, z którymi można robić przysiady lub potraktować je jako obciążenie do rzutów na odległość, ogranicza Nas tylko wyobraźnia.
CrossFit to zupełna odskocznia od zwykłej i monotonnej siłowni, nie tylko buduje sylwetkę ale poprawia sprawność i sportowego ducha rywalizacji z innymi jak i samym sobą. Jeśli ogólna sprawność i zdrowie jest dla ciebie priorytetem, chcesz by twoje treningi były maksymalnie krótkie a zarazem skuteczne i lubisz wyzwania to odnajdziesz się w CrossFit niezależnie czy jesteś kobietą czy mężczyzną.
CrossFit w bardzo krótkim czasie stał się bardzo popularny, co przyczyniło się do jeszcze szybszego rozwoju samej dyscypliny. Teraz regularnie na całym świecie odbywają się lokalne turnieje, które wyłaniają najlepszych zawodników, którzy później startują w głównych turniejach organizowanych przez oficjalnego sponsora REEBOK, w tak zwanych GAMESach.
Czym więc jest Nasz Thai Cross… jest jeszcze czymś więcej niż CrossFit. Na Naszych treningach pracujemy nad siłą, wytrzymałością oraz ogólną sprawnością, ale również duży nacisk kładziemy na motorykę, która jest nieodzownym elementem sztuk walki. Tak jak pisałem wcześniej „ogranicza Nas jedynie wyobraźnia” im bardziej kreatywny program treningowy stworzymy, tym bardziej będziemy skuteczni w tym co robimy. Nie tylko na Sali treningowej czy na macie ale także w codziennym życiu!
PONIŻEJ PRZYKŁADOWY WOD „ANGIE”
100 podciągnięć na drążku

100 pompek

100 brzuszków

100 przysiadów bez obciążenia
Plan można podzielić na dowolną ilość serii, (np. 10 serii po 10 powtórzeń). Ważne by wykonać pełną setkę w możliwie najkrótszym czasie. A z treningu na trening robić cały zestaw nieco szybciej. Pozornie wydaje się to proste, ale kiedy czas staje się priorytetem sytuacja nie wygląda już tak kolorowo 😉
Tak więc, jeżeli nie boicie się zmierzyć ze swoimi słabościami i chcecie poprawić swoją sylwetkę, kondycję oraz motorykę by być skuteczniejszymi fighterami, zapraszamy w każdy wtorek i czwartek na zajęcia z Thai Cross! Do zobaczenia w Sparta Gym!

Daniel Prokurat
danielprokurat@gmail.com
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.